• czerwiec 2025
    PnWtŚrCzPtSoNd
    2627282930311
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30123456

NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Geomarketing – biznesowy strzał w dziesiątkę

2015-07-06 12:34:22

Geomarketing, najprościej mówiąc, jest połączeniem geografii i marketingu. Wykorzystuje on System Informacji Geograficznej (GIS), służący do gromadzenia i wizualizacji danych geograficznych na mapie oraz łączenia ich z danymi geomarketingowymi o rynku i danymi wewnętrznymi firm. Oprogramowanie GIS dzięki analizom przestrzennym, wspomaga decyzje podejmowane przez firmy.

 Gdzie znajdują się moi istniejący i potencjalni klienci?

To podstawowe pytanie zadawane przez kadrę zarządzającą. Jednym z zadań  geomarketingu jest analiza grupy docelowej na mapie, co pozwala zlokalizować konsumentów i firmy, do których dane przedsiębiorstwo kieruje swoje produkty i usługi. Następuje wyszukiwanie oraz klasyfikacja cech grupy docelowej, a następnie ich wizualizacja na mapie. Dzięki takiej analizie można zobaczyć, na jakim obszarze licznie reprezentowana jest interesująca nas grupa konsumentów i firm. Narzędzia do prowadzenia analiz przestrzennych wykorzystuje wiele firm, m.in. niemiecka sieć drogeryjna DM-Drogerie Markt. – W Niemczech widzimy potencjał dla około 2 000 sklepów DM-Drogerie Markt – mówi Markus Trojansky, dyrektor odpowiedzialny za ekspansję sieci.  – Aby móc optymalnie wykorzystać wszystkie możliwości DM od ponad dziesięciu lat korzystamy zsystemów informacji geograficznej. Wymagania DM wciąż rosną, co spowodowało, że pierwszy wykorzystywany przez nas na przestrzeni kilku lat system GIS został zastąpiony przez geograficzne narzędzie analityczne firmy WIGeoGIS – dodaje. 

Jak działa konkurencja i w jaki sposób zoptymalizować sprzedaż?

Dogłębna analiza rynku, wykorzystująca technologię GIS, idealnie sprawdza się w monitorowaniu konkurencji i badaniu penetracji rynku. Na podstawie danych firmy oraz zewnętrznych danych geograficznych możliwe jest uzyskanie informacji o rynku, na którym funkcjonuje dane przedsiębiorstwo. Dzięki analizie firma zasięgnie danych o sieci dystrybucji konkurencji oraz o ich relacji w stosunku do sieci własnej. Ponadto takie badanie pozwala ocenić potencjał klientów na konkurencyjnym obszarze, a co za tym idzie - spojrzeć na własne działania sprzedażowe, ich skuteczność oraz możliwości rozwoju.

Jak efektywnie zaplanować kampanię reklamową?

Na to pytanie również można znaleźć odpowiedź, korzystając z rozwiązań geomarketingowych. Technologie GIS świetnie sprawdzają się zarówno w przypadku prowadzenia dystrybucji materiałów reklamowych na własną rękę, jak również w firmach specjalizujących się w usługach związanych z kolportażem i marketingiem bezpośrednim. Wspierają je w kompleksowym planowaniu kampanii, m.in. podczas organizacji kampanii reklamowej pod kątem konkretnie określonych grup docelowych, podczas dystrybucji przesyłek bezadresowych, np. ulotek lub próbek towarów czy podczas rozplanowania umieszczenia lokalnych nośników reklamowych. Rozwiązania geomarketingowe umożliwiają optymalizację obszarów dystrybucji i kampanii, a także automatyczne dostosowanie nakładów do liczebności grupy docelowej, co pozwala zminimalizować koszty i dotrzeć z przekazem do konkretnej grupy. Dzięki temu można efektywnie wykorzystać potencjał klientów, identyfikując obszary nieobjęte działalnością firmy oraz kierując kampanię tam, gdzie stosunek grupy docelowej do całkowitej liczby mieszkańców jest wysoki. Korzystając z pomocy firmy WIGeoGIS, rozwiązania geomarketingowe stosuje węgierskie przedsiębiorstwo FeibraKft – jeden z liderów rynku dystrybucji materiałów reklamowych w Europie Wschodniej. – W zeszłym roku wdrożyliśmy System Informacji Geograficznej, co pokazało, że zależy nam na najwyższej jakości naszych usług. Oferujemy jedyne na rynku węgierskim profesjonalne plany dystrybucji bezadresowej i usługi geomarketingowe, które przynoszą korzyści naszym klientom. Dzięki wsparciu ze strony firmy WIGeoGIS udało się nam szybko osiągnąć ten standard, a dziś pracujemy nad dalszym rozwojem naszej oferty– powiedział Martin Brandstätter, kierownik ds. Sprzedaży i marketingu w firmie FeibraKft.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie www.wigeogis.com/pl.

 

 

 

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam:

Na tej stronie są wykorzystywane pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody przy korzystaniu z naszego serwisów.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcejRozumiem

Informujemy zgodnie z RODO iż administratorem baz danych oraz operatorem serwisu CentrumPRasowe.pl jest firma Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN.